Нікнейм як основний засіб самопрезентації віртуальної особистості в інтернет-комунікації: семантична природа та класифікація (на матеріалі української мови).
DOI:
https://doi.org/10.31558/2075-2970.2017.33-34.5Ключові слова:
антропонім, нікнейм, Інтернет-комунікація, віртуальна мовна особистістьАнотація
Статтю присвячено вивченню становлення поняття «нікнейм», спричиненого розвитком Інтернет-комунікації. Увага приділяється різним підходам до семантичної класифікації нікнеймів, а також особливостям семантики українських Інтернет-антропонімів. У результаті дослідження сформульовано визначення поняття «нікнейм», мережеві імена проаналізовано з точки зори їхніх семантичних ознак та виявлено, що найбільш численною групою нікнеймів є преноніми – Інтернет-антропоніми, що складаються лише з імені користувача.Посилання
Аникина Т. В. Виртуальный антропоним в системе современной коммуникации / Т. В. Аникина // Уральский филологический вестник. ‒ 2012. ‒ №2. ‒ С. 56–59.
Асмус Н. Г. Лингвистические особенности виртуального коммуникативного пространства : дис. … кандидата филол. наук: 10.02.19 / Нина Геннадьевна Асмус. ‒ Челябинск, 2005. ‒ 191 с.
Балкунова А. С. Роль сетевого имени (никнейма) во взаимодействии субъектов виртуальной коммуникации: автореф. дис. на соискание науч. степени канд. филол. наук: спец. 10.02.19 «Теория языка» / А. С. Балкунова. ‒ М., 2012. ‒ 26 с.
Дмитриев В. Г. Скрывшие своё имя: из истории псевдонимов и анонимов / В. Г. Дмитриев. ‒ М. : Наука, 1977. ‒ 312 с.
Елькина О. М. Лингво-социокультурные особенности речевой деятельности в сфере компьютерно-опосредованной коммуникации (на материале англоязычных блогов) : дис. … канд. филол. наук : 10.02.04 / Ольга Михайловна Елькина. –– Пятигорск, 2012. –– 198 с.
Сазонова Є. О. Антропонім в Інтернет-комунікації (на матеріалі української, англійської та італійської мов): дис. ... кандидата філол. наук: 10.02.15 / Євгенія Олександрівна Сазонова. ‒ Донецьк, 2013. ‒ 190 с.
Синельникова Л. Н. Языковая личность vs дискурсивная личность: отношения дополнительности или новая категоризация / Л. Н. Синельникова // Жанры и типы текста в научном и медийном дискурсе: межвуз. сб. науч. тр. / ФГБОУ ВПО «ОГИИК». –– Орёл : Изд. ООО «Горизонт», 2011. –– Вып. 9. –– С. 37–44.
Хорикова В. С. Когнитивный анализ никнеймов пользователей сети Интернет / В. С. Хорикова // Вопросы когнитивной лингвистики. –– Тамбов : Изд. Дом ТГУ им. Г. Р. Державина, 2010. –– № 3. –– С. 64–68.
Agha A. Language and Social Relations / A. Agha. –– New York :Cambridge University Press, 2007. –– 446 p.
Bechar-Israeli H. From «Bonehead» to «cLoNehEAd»: Nicknames, Playsand Identity on Internet Relay Chat / H. Bechar-Israeli // Journal of Computer-Mediated Communication. –– 1998. –– Vol. 1. –– № 2. –– P. 145–167.
Mann C. Internet Communication and Qualitative Research. A Handbook for Researching Online / C. Mann, F. Sreward. ––London :Sage Publications Ltd., 2000. –– 272 p.
Wallace P. The Psychology of the Internet / P. Wallace. ––Cambridge :Cambridge University Press, 1999. –– 264 p.