Комунікативна тактика демонстрації переваг установи та підкреслення її ексклюзивності в німецьких та українських рекламних слоганах.

Автор(и)

  • O.V. Leschenko м. Донецьк

Ключові слова:

рекламний слоган, комунікативна тактика, стратегія позиціонування, лексичні, морфологічні, синтаксичні та стилістичні мовні засоби, зіставний аналіз

Анотація

Стаття присвячена порівнянню мовних засобів реалізації комунікативної тактики демонстрації переваг установи та підкреслення її ексклюзивності в рекламних слоганах німецьких та українських фінансових, страхових і консалтингових установ. Комунікативна тактика демонстрації переваг установи та підкреслення її ексклюзивності реалізується за допомогою різноманітних лексичних, морфологічних, синтаксичних, стилістичних засобів, зокрема оцінних слів, термінів, риторичних фігур, парцеляції. Ця тактика є важливою для позиціонування установи на ринку послуг.

Посилання

Броженко С. В. Стратегия дифференциации и языковые средства её реализации в рекламном дискурсе (на материале русско- и немецкоязычной банковской рекламы) : автореф. дисс. на соискание учен. степени канд. филол. наук : спец. 10.02.20 „Сравнительно- историческое, типологическое и сопоставительное языкознание” / С. В. Броженко ; Челябинский государственный педагогический университет. – Челябинск : [б. и.], 2011. – 23 с.

Броженко С. В. Стратегии и тактики речевого воздействия в рекламном дискурсе (на материале рекламних текстов банковских услуг) [Электронный ресурс] / С. В. Броженко // Вестник Челябинского государственного университета. – 2011. – № 3. – С. 11–15. – Режим доступа : http://elibrary.ru/item.asp?id=16369298.

Дядечко Л. А. Рекламний слоган : прагматичний і соціофункціональний аспекти / Л. А. Дядечко // Вісник Черкас. ун-ту. Філолологічні науки. – 2009. – Вип. 169. – С. 53–59.

Иссерс О. С. Коммуникативные стратегии и тактики русской речи / О. С. Иссерс. – [4-е изд.]. – М.: КомКнига, 2005. – 284 с.

Коваленко Н. Л. Лінгвістична позначеність слогана в структурі рекламного тексту : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філол. наук : спец. 10.02.02 „Російська мова” / Н. Л. Коваленко. – Дніпропетровськ, 2006. – 17 с.

Кочетова Л. А. Динамика стратегии самопрезентации в рекламном дискурсе [Електронний ресурс] / Л. А. Кочетова // Современные исследования социальных проблем. – 2012. – № 3. – С. 1–15. – Режим доступу : http://cyberleninka.ru/article/n/dinamika-strategii-samoreprezentatsii-v-reklamnom-diskurse.

Кочетова Л. А. Английский рекламный дискурс в динамическом аспекте : автореф. дисс. на соискание учен. степени доктора филол. наук : 10.02.04 „Германские языки” / Л. А. Кочетова. – Волгоград, 2013. – 39 с.

Ксензенко О. А. Эвристика рекламного дискурса / О. А. Ксензенко // Языковой дискурс в социальной практике : [материалы Междунар. научно-практ. конф.]. – Тверь : Твер. гос. ун-т, 2013. – С. 118–124.

Литвинова А. В. Слоган в рекламе : генезис, сущность, тенденции развития : дисс. ... кандидата филол. наук : 10.01.10 / Литвинова А. В. – М., 1996. – 185 с.

М’яснянкіна Л. І. Структурні типи слоганів у телевізійній рекламі / Л. І. М’яснянкіна // Теле- та радіожурналістика. – 2012. – № 11. – С. 152–157.

Федорець С. А. Англійські запозичення в мові сучасної української реклами : дис. ... кандидата філол. наук : 10.02.01 / Федорець С. А. – Харків, 2005. – 203 с.

Hoffmann M. Stil und stilistischer Sinn im Bezugsfeld pragmatischer und ästhetischer Kommunikationshandlungen / I. Barz, G. Lerchner, M. Schröder // Sprachstil. – Zugänge und Anwendungen. Ulla Fix zum 60. Geburtstag. Heidelberg : Winter, 2003. – S. 107–121.

Hoffmann M. Werbekommunikation stilistisch / N. Janich // Handbuch Werbekommunikation. Sprachwissenschaftliche und interdisziplinäre Zugänge. – Tübingen : Narr (=UTB), 2012. – S. 179–195.

Ising S. Deutsche und russische Fernseh-Werbeslogans im Vergleich. Eine linguistische und interkulturelle Analyse / S. Ising. – Duisburg : Universitätsverlag Rhein-Ruhr, 2007. – 201 S.

Janich N. Werbesprache. Ein Arbeitsbuch / N. Janich. – [5., vollst. überarb. und erw. Aufl.]. – Tübingen : Narr, 2010 – 323 S. – (Narr-Studienbücher).

Luhmann N. Die Realität der Massenmedien / N. Luhmann. – Opladen : Westdeutscher Verlag, 1996. – 219 S.

Polajnar J. Textuelle Aspekte von rekontextualisierten Werbeslogans in deutschsprachigen Zeitungen / J. Polajnar // Muttersprache. Vierteljahresschrift für deutsche Sprache. – 2012. – № 122. – С. 48–64.

Duden. Deutsches Universalwörterbuch / Dudenredaktion. – Mannheim, Leipzig u.a. : Dudenverlag, 2001. – 1892 S.

Корпус німецьких рекламних слоганів [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.markenlexikon.com/.

Корпус німецьких рекламних слоганів [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.slogans.de/.

Корпус українських рекламних слоганів [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.adme.ru/.

Корпус українських рекламних слоганів [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ru.coloribus.com/. 23. Кореспондент. – 2012. – № 32. 24. Focus. – 2010. – № 15.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Мовні одиниці та категорії у типологічному й зіставному аспектах