Комунікативна тактика демонстрації переваг установи та підкреслення її ексклюзивності в німецьких та українських рекламних слоганах.
Ключові слова:
рекламний слоган, комунікативна тактика, стратегія позиціонування, лексичні, морфологічні, синтаксичні та стилістичні мовні засоби, зіставний аналізАнотація
Стаття присвячена порівнянню мовних засобів реалізації комунікативної тактики демонстрації переваг установи та підкреслення її ексклюзивності в рекламних слоганах німецьких та українських фінансових, страхових і консалтингових установ. Комунікативна тактика демонстрації переваг установи та підкреслення її ексклюзивності реалізується за допомогою різноманітних лексичних, морфологічних, синтаксичних, стилістичних засобів, зокрема оцінних слів, термінів, риторичних фігур, парцеляції. Ця тактика є важливою для позиціонування установи на ринку послуг.Посилання
Броженко С. В. Стратегия дифференциации и языковые средства её реализации в рекламном дискурсе (на материале русско- и немецкоязычной банковской рекламы) : автореф. дисс. на соискание учен. степени канд. филол. наук : спец. 10.02.20 „Сравнительно- историческое, типологическое и сопоставительное языкознание” / С. В. Броженко ; Челябинский государственный педагогический университет. – Челябинск : [б. и.], 2011. – 23 с.
Броженко С. В. Стратегии и тактики речевого воздействия в рекламном дискурсе (на материале рекламних текстов банковских услуг) [Электронный ресурс] / С. В. Броженко // Вестник Челябинского государственного университета. – 2011. – № 3. – С. 11–15. – Режим доступа : http://elibrary.ru/item.asp?id=16369298.
Дядечко Л. А. Рекламний слоган : прагматичний і соціофункціональний аспекти / Л. А. Дядечко // Вісник Черкас. ун-ту. Філолологічні науки. – 2009. – Вип. 169. – С. 53–59.
Иссерс О. С. Коммуникативные стратегии и тактики русской речи / О. С. Иссерс. – [4-е изд.]. – М.: КомКнига, 2005. – 284 с.
Коваленко Н. Л. Лінгвістична позначеність слогана в структурі рекламного тексту : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філол. наук : спец. 10.02.02 „Російська мова” / Н. Л. Коваленко. – Дніпропетровськ, 2006. – 17 с.
Кочетова Л. А. Динамика стратегии самопрезентации в рекламном дискурсе [Електронний ресурс] / Л. А. Кочетова // Современные исследования социальных проблем. – 2012. – № 3. – С. 1–15. – Режим доступу : http://cyberleninka.ru/article/n/dinamika-strategii-samoreprezentatsii-v-reklamnom-diskurse.
Кочетова Л. А. Английский рекламный дискурс в динамическом аспекте : автореф. дисс. на соискание учен. степени доктора филол. наук : 10.02.04 „Германские языки” / Л. А. Кочетова. – Волгоград, 2013. – 39 с.
Ксензенко О. А. Эвристика рекламного дискурса / О. А. Ксензенко // Языковой дискурс в социальной практике : [материалы Междунар. научно-практ. конф.]. – Тверь : Твер. гос. ун-т, 2013. – С. 118–124.
Литвинова А. В. Слоган в рекламе : генезис, сущность, тенденции развития : дисс. ... кандидата филол. наук : 10.01.10 / Литвинова А. В. – М., 1996. – 185 с.
М’яснянкіна Л. І. Структурні типи слоганів у телевізійній рекламі / Л. І. М’яснянкіна // Теле- та радіожурналістика. – 2012. – № 11. – С. 152–157.
Федорець С. А. Англійські запозичення в мові сучасної української реклами : дис. ... кандидата філол. наук : 10.02.01 / Федорець С. А. – Харків, 2005. – 203 с.
Hoffmann M. Stil und stilistischer Sinn im Bezugsfeld pragmatischer und ästhetischer Kommunikationshandlungen / I. Barz, G. Lerchner, M. Schröder // Sprachstil. – Zugänge und Anwendungen. Ulla Fix zum 60. Geburtstag. Heidelberg : Winter, 2003. – S. 107–121.
Hoffmann M. Werbekommunikation stilistisch / N. Janich // Handbuch Werbekommunikation. Sprachwissenschaftliche und interdisziplinäre Zugänge. – Tübingen : Narr (=UTB), 2012. – S. 179–195.
Ising S. Deutsche und russische Fernseh-Werbeslogans im Vergleich. Eine linguistische und interkulturelle Analyse / S. Ising. – Duisburg : Universitätsverlag Rhein-Ruhr, 2007. – 201 S.
Janich N. Werbesprache. Ein Arbeitsbuch / N. Janich. – [5., vollst. überarb. und erw. Aufl.]. – Tübingen : Narr, 2010 – 323 S. – (Narr-Studienbücher).
Luhmann N. Die Realität der Massenmedien / N. Luhmann. – Opladen : Westdeutscher Verlag, 1996. – 219 S.
Polajnar J. Textuelle Aspekte von rekontextualisierten Werbeslogans in deutschsprachigen Zeitungen / J. Polajnar // Muttersprache. Vierteljahresschrift für deutsche Sprache. – 2012. – № 122. – С. 48–64.
Duden. Deutsches Universalwörterbuch / Dudenredaktion. – Mannheim, Leipzig u.a. : Dudenverlag, 2001. – 1892 S.
Корпус німецьких рекламних слоганів [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.markenlexikon.com/.
Корпус німецьких рекламних слоганів [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.slogans.de/.
Корпус українських рекламних слоганів [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.adme.ru/.
Корпус українських рекламних слоганів [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ru.coloribus.com/. 23. Кореспондент. – 2012. – № 32. 24. Focus. – 2010. – № 15.